Уилис Кериър – историята на климатика
През 1902 г. американският инженер и изследовател Уилис Кериър полага основите на съвременните климатици, като разрешава един от най-сложните въпроси на човечеството – как да управлява вътрешната среда чрез климатизация. По това време печатар от Бруклин имал сериозни затруднения по време на печатния процес, тъй като промените в температурата и влажността в неговата печатница променяли размерите на хартията и по този начин възпрепятствали правилното полагане на мастилата. Кериър започнал да изследва проблема и проектирал машина, която контролирала температурата и влажността на въздуха чрез охладени тръби, което представлява първия климатик в историята на човечеството. Неговото изобретение води до зараждането на множество индустрии, насърчаващи производителността, здравето и личния комфорт.
През 1915 г. се основава Carrier Engineering Corp. в Ню Йорк, иновациите са в основата на всяка дейност, с която се занимават : изследвания, производство, изпитване, контрол за това как продуктите на Carrier помагат на своите притежатели. Те създават първите по рода си системи за поддържане на микроклимата в големи обществени и жилищни сгради, самолетостроенето и космонавтиката.
През април 1999 г. като ‘’джойнт венчър‘’ или сливане между Toshiba Corporation и Carrier Corporation е създадена Toshiba Carrier Corporation, с цел да засили корпоративната конкурентоспособност чрез стратегическо сътрудничество в световен мащаб.
Важно е да вметнем, че 19 години по-рано – през 1980 г., Toshiba изобретяват първите инверторни климатици, с което рязко удължават живота на частите на климатиците и намаляват шума от тях.
Carrier e № 1 в света по производството на големи климатични инсталации, а Toshiba е една от най-добрите компании в изграждането на системи за жилищния и търговски сегмент.
Компанията Carrier е водена от идеи за проучване и развитие на иновативни технологии за създаване на решения, които щадят околната среда и подобряват комфорта на хората. Качеството и ефективността на продукти и услуги са ангажимент, който води до затвърждаване на лидерските позиции на Carrier на пазара. Световният гигант Carrier предлага ефективни продукти с дълготрайна експлоатация, чиито качества надхвърлят очакванията на потребителите. Ангажиментът на Carrier е отлично качество, което отговаря на изискванията на клиентите.